Τα τακάκια και γενικά το σύστημα φρένων είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι της ασφάλειας μας πάνω στην μοτοσυκλέτα μας. Πρέπει να βρίσκεται σε άρτια λειτουργική κατάσταση ώστε να είναι έτοιμο να επέμβει κάθε στιγμή.
Η παραπάνω φωτογραφία μας δείχνει τις διαφορές ανάμεσα σε ένα καινούργιο τακάκι και σε ένα που είναι ακριβώς σε κατάσταση αλλαγής. Διακρίνεται η διαφορά στην πάστα που είναι πολύ πάνω από το μισό και είναι ακριβώς στο σημείο αλλαγής. Πάνω από αυτό το σημείο υπάρχει κίνδυνος για χαμηλής ποιότητας φρενάρισμα οπότε μεγαλύτερη επικινδυνότητα!
Δείτε την δαγκάνα στην μοτοσυκλέτα σας. Ανάλογα με τον τύπο της, από πάνω ή από κάτω υπάρχει ένα σημείο όπου φαίνονται τα τακάκια να ακουμπούν στην δισκόπλακα. Στην συγκεκριμένη δαγκάνα(πατήστε πάνω στην φωτο να δείτε μεγαλύτερη) βλέπουμε οτι τα τακάκια έχουν ακόμα πάστα αλλά ο χρήστης πρέπει να έχει να νου του, καθώς έχει περάσει το μισό.
Νιώθετε στο φρενάρισμα ότι υπάρχει μία παραπάνω ελαστικότητα? Ότι η μανέτα πάει πιο μέσα? Ότι έχει χάσει την δύναμη της? Τότε το πρώτο πράγμα που πρέπει να κοιτάξετε είναι η στάθμη των υγρών φρένων. Συνήθως εάν τα τακάκια χρειάζονται αλλαγή, η μανέτα μαλακώνει, η στάθμη πέφτει και αυτό συμβαίνει γιατί το κενό της λιωμένης πάστας συμπληρώνεται στο σύστημα φρένων, από τα υγρά.