Προτού πραγματοποιήσετε το συγκεκριμένο έλεγχο, βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Θερμάνετε τον κινητήρα έως την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας και σβήστε τον.
Συνδέστε το πολύμετρο μεταξύ του θετικού πόλου και του αρνητικού πόλου της μπαταρίας.
• Για να αποφύγετε κάποιο βραχυκύκλωμα, θα πρέπει να βεβαιωθείτε για τη θέση του αρνητικού και του θετικού ακροδέκτη της μπαταρίας.
• Μην αποσυνδέσετε την μπαταρία ή οποιοδήποτε καλώδιο του συστήματος φόρτισης, χωρίς πρώτα να κλείσετε το διακόπτη ανάφλεξης. Εάν δεν λάβετε αυτήν την προφύλαξη, ενδέχεται να προκαλέσετε βλάβη στη συσκευή ελέγχου ή στα ηλεκτρικά εξαρτήματα.
Θέστε και πάλι τον κινητήρα σε λειτουργία.
Ανοίξτε την μεγάλη σκάλα του προβολέα και μετρήστε την τάση, χρησιμοποιώντας το πολύμετρο ή ένα απλό βολτόμετρο.
Όταν οι στροφές του κινητήρα φτάσουν τις 5.000 θα πρέπει η μέτρηση να μην δείχνει πάνω από τις τιμές που ορίζει ο κατασκευαστής γιατί τότε δημιουργείται «υπέρταση» και καταστρέφεται η μπαταρία.
Συνήθως οι τιμές φόρτισης που ορίζουν οι κατασκευαστές δεν πρέπει το βολτάζ ( Τάση Φόρτισης ) να ξεπερνάει τα 15,5 V στις 5.000 min (σ.α.λ.).
Μία κανονική τιμή φόρτισης είναι ανάμεσα στα 13,8 V – 14,50 V στις 5.000 – 6.000 στροφές ή περίπου με μισό γκάζι για μοτοσυκλέτες που δεν υπάρχει ένδειξη στροφών του κινητήρα.
Θα πρέπει κατά την διαδικασία της περιοδικής συντήρησης της μοτοσυκλέτας (service) ή αντικατάσταση καινούριας μπαταρίας, να ελέγχετε πάντα το σύστημα φόρτισης και αν υπάρχουν αποκλίσεις από τις τιμές που ορίζει ο κατασκευαστής να επισκευάζεται.
Διαβάστε επίσης:
Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών
Διαβάστε επίσης:
Διαφορές Μπαταριών Μοτοσυκλέτας: Λιθίου vs Συμβατικών
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου