28.5.14

Πως ελέγχω το σύστημα ψύξης της μοτοσυκλέτας μου?


Ο σκοπός του συστήματος ψύξης του κινητήρα είναι να απομακρυνθεί η περιττή θερμότητα από τον κινητήρα, και να τον κρατήσει στην πιο αποτελεσματική του θερμοκρασία σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Κατά την λειτουργία του κινητήρα, περίπου το ένα τρίτο της ενέργειας του καυσίμου μετατρέπεται σε ενέργεια. Το άλλο τρίτο βγαίνει από την εξάτμιση αχρησιμοποίητο και το υπόλοιπο ένα τρίτο γίνεται θερμική ενέργεια .

Το σύστημα ψύξης είναι αναγκαίο σε οποιαδήποτε μηχανή εσωτερικής καύσης. Εάν δεν υπάρχει σύστημα ψύξης, τα κινούμενα μέρη θα λιώσουν από τη θερμότητα της καύσης των καυσίμων ενώ τα έμβολα θα επεκταθούν τόσο πολύ που δεν θα μπορεί να κινηθούν στους κυλίνδρους. 

Το σύστημα ψύξης του υδρόψυκτο κινητήρα αποτελείται από: ψυγείο, θερμοστάτη, αντλία νερού, καλοριφέρ, καπάκι του ψυγείου, ανεμιστήρα ψύξης, σωλήνες, και συνήθως μία δεξαμενή διαστολής. 

Οι κινητήρες παράγουν τεράστιες ποσότητες θερμότητας με θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν έως και 2.200 βαθμούς C, όταν το μείγμα αέρα-καυσίμου καίγεται. Ωστόσο, η κανονική θερμοκρασία λειτουργίας είναι περίπου 1.100 βαθμούς C. Το σύστημα ψύξης αφαιρεί περίπου το ένα τρίτο της θερμότητας που παράγεται στο θάλαμο καύσης .

Το σύστημα εξάτμισης μειώνει μεγάλο μέρος της θερμότητας και άλλα μέρη του κινητήρα, όπως τα τοιχώματα του κυλίνδρου, τα έμβολα και την κυλινδροκεφαλή, απορροφώντας μεγάλες ποσότητες θερμότητας. 

Από την άλλη πλευρά , αν ο κινητήρας λειτουργεί σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία, είναι αναποτελεσματικό, το λάδι λερώνεται (προσθέτοντας και αφαιρώντας ίππους), η αναλογία καυσίμου χιλιομέτρων είναι κακή συν τις κακές εκπομπές καυσαερίων! Για τους λόγους αυτούς, το σύστημα ψύξης έχει σχεδιαστεί, να μην παρεμβαίνει έως ότου ο κινητήρας έχει ζεσταθεί.

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα ψύξης:

  • Σπασμένος σωλήνας που προκαλεί διαρροή. 
  • Χαλασμένος ανεμιστήρας ψύξης(βεντιλατέρ)
  • Λάθος κλείσιμο της τάπας του ψυγείου. Αν η τάπα δεν έχει κλείσει σωστά, δεν παρέχεται η σωστή πίεση για την σωστή λειτουργία του κυκλώματος, με αποτέλεσμα το αντιψυκτικό να φτάσει σε σημείο βρασμού.
  • Βλάβη στην αντλία νερού. Θα το καταλάβετε αν κατά την οδήγηση σας μυρίσει έντονα το αντιψυκτικό.
  • Φλάντζα κεφαλής. Η συγκεκριμένη φλάντζα σφραγίζει τις διόδους του του ψυκτικού υγρού. Αν δεν αντιλειφθείτε έγκαιρα την υψηλή συνεχόμενη θερμοκρασία της μοτοσυκλέτας σας, αυτή θα καταλήξει σε υπερθέρμανση. Η υπερθέρμανση καταστρέφει την φλάντζα κεφαλής.

Προληπτική Συντήρηση:

  • Ελέγχετε τους σωλήνες ψύξης τακτικά
  • Αν βρείτε διαρροή είναι σημάδι οτι κάτι δεν πηγαίνει καλά
  • Αλλαγή ψυκτικού κάθε 2 χρόνια ή 24.000 χλμ ή ακολουθήστε το βιβλίο χρήσης της μοτοσυκλέτας σας.
  • Ζητήστε ένα καθαρισμού του ψυγείου.
To e-moto.gr είναι πάντοτε κοντά σας, να σας βοηθήσει και να λύσει όποια απορία έχετε. 



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...