Ή τουλάχιστον, έτσι λένε πηγές…
“H επιστροφή του “τέρατος” Honda CR 500 είναι θέμα χρόνου”. Τουλάχιστον ετσι αναφέρουν πηγές από την Honda και αν κάτι τέτοιο γίνει πραγματικότητα τότε μιλάμε για την επιστροφή της 20ετίας.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Honda CR 500 τόσο ξεχωριστό; Τουλάχιστον τι το έκανε τόσο σημαντικό στο παρελθόν, γιατί από ένα σημείο και μετά η Honda το κατάργησε από τη γκάμα της λόγω δίχρονου, “βρώμικου” κινητήρα και λόγω του ότι ο κυβισμός του δεν ενέπιπτε σε κάποια κατηγορία των αγώνων ΜΧ.
Το καταλάβατε… το ξεχωριστό ήταν ότι ο κινητήρας ήταν 500άρης και δίχρονος, βγάζοντας κοντά στους 60 ίππους καθαρής αδρεναλίνης (εμποτισμένης με διχρονόλαδο…) ενώ το σύνολο ζύγιζε μόλις 115 κιλά. Κι από ροπή επίσης το τέρας CR δεν πήγαινε καθόλου άσχημα, κάτι που έκανε τον πίσω τροχό να αφήνει αυλάκια οργώματος στο άνοιγμα του γκαζιού.
Φανταστείτε ότι πριν από 10 χρόνια σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες μοτοκρός ήταν δίχρονες, τώρα έχουν μείνει μόνο η Yamaha YZ 125, 250 και οι ΤΜ 125, 250, 300, ενώ λίγες ακόμα υπάρχουν στο εντούρο (ΚΤΜ, Husqvarna, Beta, Gas Gas, Sherco, ΤΜ, κ.α) με τις “καθαρές” τετράχρονες να έχουν πάρει τα ηνία αλωνίζοντας βουνά και πίστες.
Στους μικρούς κυβισμούς του ΜΧ μέχρι 85 κυβικά οι κινητήρες συνεχίζουν να είναι δίχρονοι (Yamaha, Kawasaki, KTM, κ.α), αποδίδοντας έτσι κάμποση αξιοπρεπή ιπποδύναμη. Οι πληροφορίες για τον ερχομό ενός ολοκαίνουργιου CR 500 διέρρευσαν από ένα φόρουμ της Honda και μιλούν για απίστευτους αριθμούς-τεχνικά χαρακτηριστικά.
Λένε για 92 ίππους και βάρος κοντά στα 145 κιλά! Το όνομα των CR έχει συνδεθεί με μεγάλες επιτυχίες και με μια πλήρη γκάμα με δίχρονους κινητήρες, με την Honda να κατοχυρώνει πρόσφατα τους κωδικούς (σαν σήματα κατατεθέντα) τα CR, CRM και CRE.
Η ανανέωση των παραπάνω ονομάτων μας δίνει μιαν ελπίδα – σαν λάτρεις των δίχρονων που είμαστε – ότι μπορεί οι χωμάτινες πίστες και οι διαδρομές να “μυρίσουν” και πάλι τη γλυκειά μυρωδιά του καμμένου λαδιού. Όπως καταλαβαίνετε μια τέτοια προοπτική έχει τεράστιο ενδιαφέρον, ακόμα κι αν αυτό είναι “φιλοσοφικό”…
[via]
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου