30.1.20

Ξέρεις Ότι Η Μεγαλύτερη Φθορά Στον Κινητήρα Της Μοτοσυκλέτας Σου Γίνεται Την Στιγμή Της Eκκίνησης;



Ξέρεις ότι η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα της μοτοσυκλέτας σου γίνεται την στιγμή τη εκκίνησης; 


Ο κινητήρας είναι κρύος, το λιπαντικό το ίδιο και πρέπει μέσα σε πολύ λίγα δευτερόλεπτα να κυκλοφορήσει το λάδι σε όλα τα μέρη του. Καλείται το οποιοδήποτε λιπαντικό  να φθάσει και να λιπάνει όλα τα κινούμενα ανταλλακτικά του κινητήρα όσο πιο γρήγορα γίνεται μέσω συγκεκριμένης διαδικασίας και διαδρομής, περνώντας από κάποια σημεία με μικροσκοπικούς αγωγούς.

Ο κατασκευαστής παίρνοντας υπόψιν του τις απαιτήσεις των χωρών για μειωμένους ρύπους, διαρκώς εξελίσσει τα μοντέλα του κυρίως προς αυτήν την κατεύθυνση. Στις μέρες μας τα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων, είναι υποχρεωμένα λόγω αυστηρών προδιαγραφών, να  σχεδιάζουν σύγχρονους κινητήρες με μειωμένη κατανάλωση που σημαίνει μειωμένες τριβές και μεγαλύτερα διαστήματα αντικατάστασης του λιπαντικού από ότι παλιότερα. Αυτό έχει δημιουργήσει έναν «πονοκέφαλο» τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία ,παγκοσμίως, όσο και στους κατασκευαστές λιπαντικών.

Πρέπει το λιπαντικό να αντέχει στα χιλιόμετρα, στο χρόνο, να προστατεύει τον κινητήρα και ειδικά στα moto (δεν συμβαίνει το ίδιο με τα λάδια αυτοκινήτου) το ίδιο λάδι πρέπει να λιπαίνει τους δίσκους αμπραγιάζ και παράλληλα να αφήνει ένα ικανοποιητικό φιλμ προστασίας στα γρανάζια του σασμάν, ενώ σε κάποιες αυτόματες μοτοσυκλέτες, οι οποίες έχουν εμφανιστεί τελευταία λιπαίνει και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι εξελίξεις τρέχουν και οι εταιρίες διαρκώς προσαρμόζονται. Τα επώνυμα εργοστάσια κατασκευής κινητήρων και αντίστοιχα τα εργοστάσια λιπαντικών ασχολούνται, καθημερινά, με τη βελτίωση των προϊόντων τους, ώστε να είναι σύμφωνοι με τις απαιτήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας και πάνω από όλα με σεβασμό στο περιβάλλον. Για αυτό, πρέπει να χρησιμοποιείς το λάδι μοτοσυκλέτας με το ιξώδες και τις προδιαγραφές που σου προτείνει «αυτός», που έχει κατασκευάσει την μοτοσυκλέτα που καβαλάς. Ο κατασκευαστής μέσα από τις εργοστασιακές οδηγίες του έχει υποδείξει για κάθε μοτοσυκλέτα τι λιπαντικό πρέπει να χρησιμοποιείς. Μόνο, τηρώντας κατά γράμμα το τεχνικό εγχειρίδιο έχεις το μέγιστο αποτέλεσμα σε απόδοση, κατανάλωση, διάρκεια και επιδόσεις. Αυτός έχει υπολογίσει με ακρίβεια ποιο λάδι, ιξώδες και τι προδιαγραφές δουλεύει ο κινητήρας που έχει κατασκευάσει. Εμπιστέψου τον για την καλή λειτουργία της ροής του λιπαντικού της μοτοσικλέτας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ένα λιπαντικό διαφορετικού ιξώδους χρειάζεται περισσότερο χρόνο, για να φθάσει στο πιο απομακρυσμένο σημείο του κινητήρα και να προστατεύει τα εξαρτήματα από πρόωρη  φθορά. Για παράδειγμα, αν εμείς βάλουμε λάδι με ιξώδες 20W-50 σε έναν κινητήρα που ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας μας προτείνει λάδι 10W-30, σίγουρα δεν κάνουμε το σωστό.

Το λιπαντικό με ιξώδες 20W-50 έχει πιο «αργή ροή» σε συγκεκριμένους βαθμούς θερμοκρασίας έναντι του 10W-30 που έχει πιστοποιήσει ο κατασκευαστής του κινητήρα και αν καταφέρει να περάσει από τους μικροσκοπικούς αγωγούς ειδικά της νέας τεχνολογίας. Θα φθάσει με μια μικρή καθυστέρηση στην κεφαλή και στους εκκεντροφόρους με αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα να υπάρχουν ενδεχομένως φθορές που δεν θα υπήρχαν αν ήμασταν πειθαρχημένοι με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Συμπέρασμα: Εμπιστευτείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή κάτι θα ξέρει παραπάνω από εμάς για τον κινητήρα που έχει σχεδιάσει και παράγει.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...